Saga!

hej jag ska berätta en saga som jag just kommit på försök att lista ut budskapet i sagan:)


Saga!

hon gick runt i rummet och kollade sejj i spegeln gång på gång! hon öskade att hon va lite snyggare! kankse lite brunare lite smala kankse lite mindre fräknar!
varje kväll bad hon till gud att hon skulle bli snyggare! varje dag i flera år!
men ingenting hände!
en dag kom en ande och sa att hon skulle få en önskan uppfylld!
hennes önskan skulle börja värka inom 3 dagar!
som gissat önskade hon att hon va snyggare!
dagarna gick men inget hände!
hon trodde att hon kankse hade drömt!


ni kankse redan har listat ut budskapet!
här kommer rästen!


varje dag kollade hon sig i spegeln men hon såg likadan ut!
en dag kom anden tillbaka!
flickan blev arg och sa
-min önskan e ju inte alls uppfylld!
anden svarade
-jo önskan har varit uppfylld i hela ditt liv du e likadan som alltid, lika fin!
-du skulle inte behöva endra dejj du e redan snygg!


budskapet e då att alla försöker helatiden hitta ett fel på säjj själva! sluta med det och försök hitta nått rätt!

dagens fråga!
nu e det dags för dejj att säjja nått du gillar om dejj själv! komentera och berätta om det bästa med dejj!
vi ses:)


Kommentarer
Postat av: bea<3

jag total älskar mina ögon

2010-09-05 @ 17:43:41
Postat av: wilmisen

:)

2010-09-05 @ 19:37:42
URL: http://wilmisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0