gammal berättelsa(jag har inte kommit på den)...

Mamma mamma mamma gissa vad!

Mamma blev lite arg och svarade:

Nej jag orkar inte gissa gå upp och lek på ditt rum.

Flickan gorde som mamma sa och efter en timme kom hon ner igen och sa:

Mamma mamma mamma gissa vad!

Mamma blev lätt irriterad och sa:

                  Nej jag orkar inte gissa gå upp på ditt rum och ta en tupplur!                     

 Flickan gorde som mamma sa

Efter en halv timme kom hon ner iget och sa:

Mamma, mamma, mamma gissa vad

Mamman blev ännu argare och sa:

Gå ut och lek med dig!

Flickan gjorde som mamma sa

och plötsligt fick hon för sig att hon skulle hoppa hopprep.

Flickan hoppade ut på vägen

Men hon märkte inte att det kom en lastbil bakom henne!

Mamman som var inne hörde en krash

och sprang ut till sin dotter!

Flickan sa svagt:

Mamma mamma mamma gissa vad...

Mamma:

Jag kan inte gissa

Flickan tog sitt sista andetag och sa:

 

Mamma jag älskar dig...


   ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0